Ownskin

Say no to PPSMI

Say no to PPSMI

Wednesday, April 8, 2009

Berani Berubah

Ada Berani
Hari ni, aku nak ulas sikit aje pasal bapak2 menteri 4-5 orang yang menjilat ludah sendiri yang memuji tokjib membebaskan 13 orang tahanan ISA, di mana sebelum ini, merekalah penyokong nombor satu ISA. Dasar penjilat! Semoga kak Laila GMI tabah menempuhi dugaan ini.

Aku juga bukan nak cakap banyak pasal kemenangan PR 2-1 di Bukit Gantang dan Bukit Selambau, manakala BN di Batang Ai. (dalam akhbar kemenangan BN = 1, Kemenangan PAS = 1, kemenangan PKR = 1 ; nak kasi nampak seri ke?)

Aku juga tak nak komen panjang lebar pasal kebodohan melayu UMNO yang marah2 pasal non-muslim menggunakan ayat al-Quran. Ni ulasan daripada anakbapak di http://anakbapak8385.blogspot.com

"Bukankah patutnya kamu wahai manusia UMNO patut malu apabila manusia yang kafir pun sudah mula menerima kebenaran al-quran lalu menyampaikannya namun malang di sebaliknya manusia UMNO yang mengaku Islam tidak mahupun menyampaikan ayat-ayat Allah hanya kerana dasar perjuangan UMNO termasuk undang-undang tubuhnya yang menolak Al-Qur’an…!!!

Umpama seorang muslim tidak menunaikan solat lalu ditegur oleh non-muslim agar si muslim itu bersolat lantas si non-muslim membaca ayat Allah berkaitan solat bahawa betapa solat itu mencegah dari melakukan mungkar, maka apakah si muslim itu tidak bersalah kerana tidak menunaikan solat dan siapakah si non-muslim itu dikira bersalah kerana menyuruh si muslim itu bersolat..???"

Aku juga tak mahu nak ulas pasal media TV yang suka melaporkan berita yang berat-sebelah macam biasa, semacam inginkan rakyat merasa jemu dengan PR, sepertimana mereka jemu dengan BN. Semacam membodohkan rakyat yang makin bijak menilai seperti menggunakan persen terkecil untuk memenangi persen yang besar. (5 orang yang ditemuramah menyokong PPSMI ditunjukkan oleh TV betapa rakyat menyokong PPSMI tetapi yang membantah di jalanan melebihi 100,000 orang tidak ditemuramah pula). Tinggal orang yang kurang bijak berfikir sahaja yang menyokong kamu!















Aku juga tak nak ulas pasal akhbar melayu yang makin rakus dan makin ghairah menjana pendapatan dengan mengiklankan nombor ekor di dada akhbar keluaran mereka. Pemilik akhbar melayu semakin berani menghalalkan yang haram kerana majoriti pembaca mereka adalah melayu yang majoritinya Islam, kita boleh lihat motif untuk menerima iklan dari mereka yang menyediakan perkhidmatan SMS nombor ekor 4D. Ini menjadi pemangkin, penggalak para pembaca untuk membeli nombor ekor dan terjebak dalam judi. Sebagai orang Islam, kita wajib memboikot akhbar yang memakan duit hasil iklan judi dan aku dah lama berhenti melanggan akhbar tersebut. Harakah pun dah lama dah ulas di
http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=8251&Itemid=50

Ada berani ke?


Aku juga tak nak ulas panjang pasal menteri2 yang bakal digugur dan yang bakal dilantik kerana dah perangai yang sama jugak akan naik, hasil menyelam dalam tong yang sama. Cuma aku 'salute' kat Shahrir Samad yang berani 'keluar' sebelum diminta. Aku lebih suka dia ni sebelum jadi menteri, nampak jauh lebih bijak daripada kalangan pemimpin BN yang lain.

Akhir sekali, aku cuma nak cakap, selamat meneruskan hidup dengan penuh dugaan. Kepada pengundi PR di Batang Ai, syabas diucapkan kerana berani berubah dan kepada pengundi BN, seronok ke makan rumput dalam tempurung?

Semoga kita tabah menghadapi ujian daripada ALLAH.

2 comments:

Basuh Baju said...

patut tanya soalan tu kat najib berani berubah ke tak? haha

Ahmadkmz said...

rugi je tanye, sbb dah tahu jawapannya.


Speedometer

Powered By Blogger