Ownskin

Say no to PPSMI

Say no to PPSMI

Tuesday, April 28, 2009

Mari Belajar Mengira

SIFAR Pembangkang – idea Khir Toyo. Entah Tokjib nak teruskan atau tidak. Dengar kata, Abang Khir takkan maafkan Pakatan Rakyat sampai mati.

SATU Malaysia idea baru, Negeri Pakatan Rakyat ada JKKKP tajaan UMNO. Tak hormat pilihan rakyat, camner nak berSATU?

DUA Menteri Besar dalam satu negeri. Kat Perlis ada MB produk haram, di Perak, MB Hitam Param. hahahahahah... (macamlah aku cerah sangat)

TIGA ADUN Terengganu menerima SMS ugutan. Takut mende gok, Wahid Endut siap orang tu ajok gocoh lagi boh!!
- I Lap U My Bratha -

EMPAT puluh enam ekor lembu korban untuk 46 buah surau di Selangor difitnah sebagai lembu rasuah. Kesian lembu. Saje je. Nanti kate aku mengelat pulak kasi nombor 46.

EMPAT daripada 10 belia di Kelantan yang berusia antara 18 sehingga 25 tahun, rajin untuk meneruskan pelajaran selepas tamat persekolahan dan bersungguh-sungguh mencari pendapatan menyara diri serta keluarga masing-masing. Pengerusi Penaja Gerakan Belia 4B Kelantan, Anuar Sapian merangkap Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Kubang Kerian berkata, fakta tersebut diperoleh melalui hasil kajian gerakan berkenaan terhadap golongan belia di negeri ini. Di Terengganu, berapalah agaknya ye!

LIMA orang sahaja Pengerusi Perhubungan UMNO negeri iaitu Sabah, Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan Pahang dikekalkan.

ENAM kaki judi melayu ditahan JAIP ketika ‘menikam ekor’ dalam operasi sulung mereka bagi menguatkuasakan undang-undang mengikut Seksyen 169 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.. Saman je kedai ekor yang jual nombor kepada orang Islam. Kalau susah sangat nak buat sekatan ni, yang ada kad keahlian UMNO kasi lepas. hehehehe. Ada Berani?

TUJUH
ketua Umno sokong MB Terengganu. Yang selebihnya tak sokong. alo bro, Giant Mesra Mall apa citer?

LAPAN
Pengerusi Perhubungan UMNO negeri berubah, menandakan ada negeri yang kekal dan bakal terlepas ke tangan PR PRU13.

SEMBILAN Panel Hakim dipohon Ir Nizar untuk mendengar permohonan ‘MB Haram’ Perak.

10 Pengusaha Sawit dari seluruh Semenanjung Malaysia menerima bantuan lembu daripada Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Datuk Peter Chin Fah Kui baru-baru ini. Dengar lembu je ingat rasuah. Apelah korang nih.
11 hospital swasta milik Columbia Asia di mana 5 telah beroperasi dan 6 lagi dijangka siap pertengahan 2011. KWSP memegang 30% kepentingan dalam Columbia Asia, manakala bakinya dimiliki Columbia Asia Group of Companies yang berpangkalan di Seattle, AS. Takde insurans atau 'kompeni' tak ‘cover’, merempatlah kita kat hospital kerajaan. Teringat kisah 2 doktor dihebohkan oleh Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk M Saravanan semalam hinggakan CUEPACS mengharap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, akan mengambil perhatian perkara ini dan menasihatkan menteri-menterinya supaya tidak bertindak melampaui batas.

12 orang di USA dijangkiti Selsema Khinzir, 10 pelajar dari New Zealand yang baru pulang dari lawatan ke Mexico turut dijangkiti. Manakala 81 orang di Mexico telah meninggal dunia. Wabak ini terus melanda Mexico dan Amerika Utara. Virus H1N1 ini dipercayai menjangkiti manusia ke manusia melalui udara, titisan rembesan hidung mahupun mulut yang berlegar di udara.

13 tahanan ISA dibebas oleh tokjib - langkah popular bersifat sementara.




















13
hari Pakej Melancong Sambil Belajar ke London, Liverpool dan Manchester, wang saku dan bonus bernilai RM200,000 diperuntukkan kepada para pemain Kelantan sebagai ganjaran kepada mereka kerana mencipta sejarah melayakkan diri ke perlawanan akhir Piala FA Sabtu lalu, biar pun kalah kerana berjaya mentransformasikan bola sepak Kelantan.

14 hari – tempoh yang diberikan Mahkamah Tinggi Kuantan terhadap Menteri Besar Pahang, Dato Seri Adnan Yaakub supaya membayar pampasan sebanyak RM63 juta kepada sebuah syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Makmur Sdn Bhd (SGM).

15 projek di bawah SDC telah diberikan surat tawaran kepada 15 kontraktor tempatan oleh Pengarah Jabatan Kerja Raya Sabah, Yahiya Awang Kahar di Wisma Kewangan, Kota Kinabalu, Sabah. Pemberian tender projek pembinaan di bawah Koridor Pembangunan Sabah (SDC) dilakukan secara telus tanpa ada unsur pilih kasih, katanya Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman. (aku tak percaya, hiihihhi) Beliau berkata, pemilihan tersebut dilakukan oleh sebuah jawatankuasa khas yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Sukarti Wakiman. Bagi memperolehi maklumat terkini sesuatu projek yang sedang dilaksanakan di bawah SDC, sila layari laman web http://www.sdc.gov.my

16 Toyota Camry 2.4 yang sebelum ini digunakan sebagai kenderaan rasmi Exco Pakatan Rakyat termasuk yang bernombor AGS 10 yang dipakai oleh MB ‘halal’ bakal dilelong oleh kerajaan ‘haram!’.

4 comments:

Basuh Baju said...

hahaha
entry ni kelakar la..

gua pon nak blaja ABC pulak..haha

Ahmadkmz said...

lotih tu...

4 bulan baru pandai..

Adam said...

saya rasa perkara ni 50-50 jer.. :)

Ahmadkmz said...

Dakjaat,

perkara apa yg 50-50?

kebenaran ke?

wa ambik dlm paper maa.

eniwey, lawa website.....


Speedometer

Powered By Blogger