Ownskin

Say no to PPSMI

Say no to PPSMI

Friday, June 6, 2008

Senandung Bodolah

Bodolah kini tersenyum girang,
Hajat di hati sudah kesampaian,
Satu Malaysia dah diperbodohkan,
Harga minyak naik terkangkang,
Kini tidur tak lagi diulit mimpi seram,
Mandi dah basah sambil nyanyi lagu Hujan,
Lagu Empayarmu walaupun sumbang,
Jeanne duk sebelah tersenyum girang,
Dah lama abang lah tak hebat cam semalam,
Mesti ada tercuit nak dara orang,
Tapi tak kisah suamiku kan jantan....
Tak macam menteri dari johor tu,
Ada yang cakap muka macho yang amat,
Tapi time cakap cam pondan trang tang tang,
Isterinya lawa alahaaaiiii,...tentu kesian......
dulu keris panjang di hunus ke gelanggang,
tapi sayang lawannya hanyalah bayang....

berbalik kita pada isu yang satu..
PM kita seronok dah tentu,
Dendam kesumat sudah kesampaian.......
Sapa suruh hangpa undi aku,
Aku tak mintak secara melulu,
Aku dah cakap pakatan rakyat tu pakatan syok ulat bulu,
Yang hangpa tak pangkah sampai menang sapa suruh dulu?
Nah, sekarang terimalah hadiah dariku....
Undi tak undi ku tak pilih bulu...
minyak naik semuanya melahu....
Sherry Samad dah tak bijak cam dulu,
Kini duk lepak bawah ketiak kiriku,
Jangan nak tunjuk hebat lebih dariku,
Nanti kulipat........ er.....khairi yang bisik kat aku........

aku tak serik sebab kutahu,
rakyat lebih sangatlah bodohdariku,
kalau hangpa tak percaya,
tunggu lagi 2-3 minggu,
tentu isu minyak tak mengganggu diriku,
sebab media haprak bijak memainkan isu,
3-4 pemimpin pakatan rakyat kusumbat kat tempat.....tentu hangtahu,
Tempat tahanan tanpa bicara tuuuuuuuu.....
Sudah ramai merengkok kat situ,
Contohnya siezam yang balik menjilat padaku,
Geli sedikit kubuat tak tahu,
Upahnya sikit, melalak sampai muka naik biru,
Buat diversion sikit, rakyat adalah sikit yang perasan tahu,
Tapi takpa, khairi ada plan untuk diriku,
Sebab ada scapegoat yang lebat berbulu,
Duk menanti kat pintu berminggu-minggu,
Sesuap nasik upah dariku,
Sebelum ini duk terpa kat pokok ubi kayu,
Tunggu ubi masak sebelum khinzir sondol dulu....
Dah sampai mana sibodolah merapu,
Sampai hari ni aku pun buat tak tahu,
Dah ramai sangat rakyat ditipu,
Kononnya pakatan rakyat memecah-belahkan melayu,
Rupanya haprak itu dariku,
Warisan dari PM sebelumku,
Janji tak ada halangan buatku,
Agar nama tercatat sebagai Bapa Melayu,
Bapa Kemerdekaan buat PM yang terdahulu,
Belum jumpa yang sessuai buatku,
Mungkin kuguna yang Pakatan Rakyat bagi tu,
Pak Bodolah Bapa Mertua Khairi yg Lim Kit Siang cakap tu,
Alaaa.... ‘The most richest unemployed man in the world’ tu.....

Nah terimalah hadiah termahal khas dariku buatmu....
next PRU-13 pandai-pandailah aku keluaq isu baru,
gerenti sibodoh macam hangpa dapat lagi kutipu,
hang kata akubodoh, hang 5x lagi bodoh dariku,
sebab sibodolah inilah yang memperbodohkan dirimu......
buat mengisi kantung khairi dan kroniku...........

Nasib engkaulah wahai pengundi hantu,
Juga yang keras jiwa dan berhati batu,
Minta sangat makan ubi kayu,
Pokok ubi tepi rumah khinzir dah sondol dulu,
Sebelum bini cabut hari tu,
Walaupun samak sudah berminggu-minggu,
bekas gigitan kat ubi ada lagi dalam periuk tu,
buat bekal sarapan pagi esok hingga rabu,
biar bijak tak lagi ditipu,
oleh BN (Bergelumang Najis) parti penipu....
Tentu AdukaTaruna tak setuju denganku,
tiada makna tersirat tak macam educated pulak tu,
lantak hanglah janji sudah kubagitahu,
buat teladan buat anak cucuku,
kalau nak pilih pemimpin buat negeriku,
pilihlah pemimpin yang tak suruh rakyat makan ubi kayu,
kalau dia sendiri yang tak sapu dulu,
jangan nak habaq mai, nanti berbekas penyapu,
dekat belakangmu............
hadiah khas dari emakku...

No comments:

Speedometer